Reis Elbruse jalamile ja tagasi hõlmab üle 6000 motokilomeetri
Eile keskpäeval enne ärasõitu panid Mart Toom, Neeme Ervin ja Kalle Kindel Tallinna
rannas "nulltasandil" ritta oma Saksamaalt muretsetud spetsiaalsed tänava- ja
krossisõidurataste vahepealsed endurorattad, mille sadulas kavatsevad nad
5621-meetrise Elbruse tipu 15. juulil vallutada. Pildil jätab Mart Toom emaga hüvasti.
Eile keskpäeval tõmbasid Tallinna liivaranna madalas merevees seistes tsiklid
käima kolm Eesti mägironijat, sellega algas motoreis 5621-meetrise Elbruse tippu.
Elbruse motoidee algataja, Jaan Künnapi Alpinismiklubi ja Eesti Motomatkajate Klubi
liige Mart Toom tunnistas, et mehed on vaid tund enne väljasõitu lõppenud pikast
pakkimisest väsinud. "Aega jäi väheks, viimased viis päeva pole saanud muule mõelda,"
ütles ta.
Miilitsale dollareid
Motomatkajate klubi liige Neeme Ervin lisas, et mootorratastele on pakitud toit,
ravimid ja isiklikud asjad. Bussiga viiakse laupäeva hommikul järele mäekummid ja
toit mäel tarvitamiseks.
Kolme mägironijat saadavad Venemaal veel viis mootorratturit, kes suunduvad järgmisel
kolmapäeval Elbruse jalamilt puhkusele Musta mere äärde. Toomi sõnul kujuneb esimeseks
raskuseks Venemaa läbimine, reisimehed kavatsesid naaberriiki jõuda eile õhtul.
"Reisiärevus on ikka, kimbutavate miilitsate jaoks on kaasas ühe- ja viiedollarilised
ning väikesed Vana Tallinna pudelid," lausus ta.
Jaan Künnapi Alpinismiklubi eestvõttel jõuab esmaspäevaks bussi, rongi ja mootorrattaga
Elbruse jalamile 102 inimest. 20 inimest hakkab võtma köitega järske madalaid mägesid,
teine osa jääb jalamile ja kolmas grupp tõuseb tippu. Ka Toom, Kindel ja Ervin käivad
tipus esialgu jalgsi. "Praegu ei saa veel kindlalt öelda, kas jõuame mootorratastega
tippu," märkis Kalle Kindel. "Oleneb sellest, kuidas aklimatiseerume ja kuidas jõudu
on. Seda näeb siis, kui oleme jala tipus ära käinud."
Külm ilm aitab
Alpinismiklubi juhatuse esimehe Jaan Künnapi sõnul jõuab tippu 50 üritajast tavaliselt
35. "Soojad ilmad võivad mäkketõusu ära rikkuda, tsiklid jäävad pragudesse kinni - nad
loodavad külmale ilmale," lausus ta. "Kõige raskem osa on 5400 meetril asuvast sadulast
ülespoole, kus on nii järsud lõigud, et ei saa ratast ümber pöörata."
1997. aastal nägi Künnap Elbruse tippu jõudes, kuidas vintsiga tõmmati üles dLiipi,
mis hiljem lõhesse kukkus. Teadaolevalt jõudis esmakordselt Elbruse tippu mootorratas
Govrovets 1960. aastate lõpul, venelased käisid spetsiaalse kergemaks ehitatud tsikliga
tipus ka mullu augustis. Esimest korda mootorrattaga Elbrust vallutavad eestlased on
lubanud, et ei kasuta mäe alistamiseks lisajõudu.
Ametlik kodulehekülg